Tips voor een gezondere werkomgeving #13

Voeding

Tips voor een gezondere werkomgeving #13

Voeding is één van de belangrijkste zaken voor ons lichaam. Het geeft ons de energie die we nodig hebben om onze werkdag door te komen. Maar vaak kiezen we voor een gemakkelijke, ongezonde optie. Met onze blogs willen we jullie laten zien dat het niet moeilijk hoeft te zijn om via voeding een gezonde levensstijl te hanteren.

Healthy food for a wealthy mood.

1. Een goed ontbijt

Het ontbijt is onze eerste maaltijd van de dag. Vaak maken we hier niet veel tijd voor vrij en slagen we ons ontbijt zelfs over. We staan te laat op, zijn gestresseerd en moeten voortdoen om op tijd op ons werk te geraken. Maar dit is een slecht begin voor jouw werkdag! Wanneer je jouw dag start met een goed én gezond ontbijt, zet je de toon voor de rest van jouw dag.

Eten is voor jou hetzelfde als brandstof voor een auto. Je hebt het nodig om te functioneren. Jouw ontbijt zorgt dus voor de energie om jouw dag te starten en jouw motor draaiende te houden. Een goed ontbijt zal er ook voor zorgen dat je je beter kan concentreren in de voormiddag en je een goed humeur hebt.

 

2. Doe mee aan uitdagingen

De laatste tijd zijn er steeds meer uitdagingen die de mensen aan zetten om gezonder te eten en te leven. Denk maar aan de Tournée Minérale, Dagen Zonder Vlees, … Je kan voor jou en jouw collega’s een uitdaging kiezen die goed bij jullie past. Zo maak je het leuker en gemakkelijker om de uitdagingen vol te houden dan dat je ze op je eentje moet uitvoeren. Vaak zijn deze uitdagingen niet enkel goed voor jouw gezondheid, maar zo kan je ook een goed doel steunen!

 

3. Bereid zelf je eten

We herhalen het steeds weer. Maar zelf je eten bereiden spaart je niet enkel veel geld uit, maar zorgt er ook voor dat je een gezondere levensstijl kan naleven. Op onze blog staan er verschillende gemakkelijke recepten voor een gezond én lekker ontbijt, lunch of avondeten. Zo kan jij, samen met ons, voor een gezondere levensstijl kiezen.

Leave us a comment