Tips voor een gezondere werkomgeving #12

Stress

Tips voor een gezondere werkomgeving #12

Iedereen van ons lijdt onder stress. Tijd om dus enkele tips tegen stress te leren en zo terug te kunnen genieten van het dagdagelijkse leven!

Dear stress let’s break up!

1. Sport!

Sporten is een van de ideale en gemakkelijkste manieren om je stress te verminderen. Gaan lopen of fitnessen draagt op twee manieren bij tot het verminderen van stress. Allereerst komt er bij het sporten de stoffen serotine en endorfine vrij. Deze stoffen zorgen er voor dat je je blij en gelukkig voelt. Ten tweede geef je structuur aan je week als je regelmatig gaat lopen. Deze structuur heb je nog om angsten en spanningen kwijt te spelen. Je zal jezelf ook gemakkelijker over emotionele problemen heen kunnen zetten.

Sporten is dus zeer effectief als je even je hoofd wil vrijmaken. Maar pas ook op dat je niet gaat overdrijven. Je lichaam heeft zijn grenzen en je wil geen blessures oplopen!

 

2. Wees niet al te serieus

Heb je veel last van stress? Dan komt dit waarschijnlijk omdat je je te veel focust op jouw werk. Onthou dat het leven niet enkel draait om geld en werk. Probeer tijdens je weekend ook eens iets leuk te doen. Ontspan, relax en doe eens zot met vrienden of familie. Door je eens goed te amuseren, zal je zien dat je batterijen weer helemaal opgeladen zijn en dat je fris aan de nieuwe werkweek kan beginnen.

 

3. Schrap alle onnodige verplichtingen

Vaak krijg je stress doordat je te veel hooi op je vork neemt. Je hebt te veel dingen die je moet doen en hebt geen overzicht meer wat je wanneer moet doen. Je kan dan eens proberen om te alle zaken die je moet doen op een rijtje te zetten. Hierdoor krijg je een overzicht van welke taken en kan je prioriteiten stellen. Schrap dan al je onnodige verplichten en maak wat tijd voor je eigen vrij. Probeer even te ontspannen en iets leuk met vrienden en familie te doen.

Leave us a comment